Małe komory i wentylacja lakiernicza sprawdzają się w przypadku małych zakładów lakierniczych i warsztatów samochodowych, aczkolwiek przemysłowe zakłady bardzo rzadko korzystają z takowych, gdyż okazują się one zbyt małe i niewygodne, by używać je na skalę produkcyjną. Duże komory przemysłowe są łatwo odróżnialne od standardowych małych komór, przede wszystkim z racji ich bardzo dużych gabarytów.
Wielkoformatowe komory malarskie
Małe komory są zazwyczaj niekoniecznie przydatne w dużych zakładach przemysłowych, toteż wielkoformatowe kabiny, przeznaczone do malowania bardzo dużych elementów, całych karoserii i wszelkiego rodzaju dużych elementów maszyn są znacznie częściej używane, i znacznie bardziej rekomendowane przez ich operatorów. Duże kabiny lakiernicze przemysłowe są łatwo rozpoznawalne, nie tylko z racji ich gabarytów, ale również i znacznie lepszego wyposażenia niż większość małych komór. Przede wszystkim, każda duża kabina posiada własne kompresory powietrza, używane do zasilania pistoletów lakierniczych, mające możliwość dokładnej regulacji ciśnienia i przepływu powietrza. Kompresory mają bardzo dużą pojemność, pozwalającą na swobodne malowanie dużych powierzchni przez przynajmniej jedną godzinę bez przerwy.
Zbiorniki powietrza mają również własne zbiorniki uzupełniające, dzięki którym uzupełnianie powietrza nie wymagało wyłączenia urządzenia, a przez to umożliwiały jeszcze dłuższą pracę przy malowaniu każdego elementu. Takie komory obecnie są produkowane przez wszystkich producentów sprzętu malarskiego i lakierniczego o dużym formacie, toteż nie jest problemem znalezienie komór o wystarczająco dużych gabarytach, wymaganych do pracy w zakładzie lakierniczym czy na linii montażowej samochodów dowolnego rodzaju czy marki.