Kiedy firma produkcyjna planuje wypuszczenie na rynek nowego produktu, musi zadbać o wiele różnych kwestii na etapie planowania produktu. Oczywistym jest, że w takich okolicznościach konieczne jest zaprojektowanie samego produktu, ale również jego opakowania i całej koncepcji promocyjnej. Wszystkie te czynniki są ze sobą ściśle połączone.
Idealne kartonowe opakowanie
Opakowanie powinno być dopasowane do produktu. Nie tylko pod względem rozmiaru, ale też pod względem kategorii samego typu produktu. Inne opakowanie będzie bowiem przeznaczone do zapakowania produktu o konsystencji ciekłej, inne zaś do produktu o stałym stanie skupienia. W ostatnim czasie producenci, ze względów bezpieczeństwa, oprócz podstawowego opakowania, w którym znajduje się produkt, tak czy inaczej, dodatkowo tworzą opakowania kartonowe, które spełniają rolę wierzchniego opakowania. Każda hurtownia opakowań kartonowych dba o to, by możliwe było wyprodukowanie przez nią opakowań różnego typu – zarówno tych, które będą spełniały rolę zewnętrznego opakowania, jak i wewnętrznego. Wewnętrzne opakowania najczęściej nastawione są na zapewnienie bezpiecznego przechowywania i transportowania produktu. Zewnętrzne opakowania, oprócz roli zabezpieczającej, coraz częściej w obecnej rzeczywistości spełniają także rolę promocyjną, ponieważ stają się niejako okładką produktu, która ma zachęcić klienta do zakupu.
Wykonywanie opakowań kartonowych w obecnych czasach zdecydowanie różni się od tego, do czego producenci tego typu opakowań przyzwyczajeni byli jeszcze dziesięć czy piętnaście lat temu. Obecnie zleceniodawcy często oczekują wykonywania kreatywnych projektów, co oznacza, że producenci opakowań muszą stale inwestować w rozwój swojej firmy i posiadanych sprzętów.